عالیان ارتباط

  • پشتیبانی شبکه
  • اجرای دیتاسنتر
  • طراحی سایت
  • سرور اختصاصی
  • امنیت و راهکارها

تست نفوذ و امنیت شبکه

تست نفوذ شبکه چیست ؟

یک سرویس امنیتی است که میزان آسیب پذیری امنیتی شبکه را با استفاده از متدهای منحصر به فرد خود شناسایی مینماید ، بیشتر هدف از این تست ها بررسی نفوذ پذیری شبکه در برابر حملات هکری ، بد افزار و سایر عواملی است که میتواند باعث اخلال در فرآیند عادی شبکه گردد. به زبان ساده تست نفوذ هزینه ای است که برای بررسی نقاط ضعف شبکه پرداخت خواهید نمود. در این موارد هکرهای کلاه سفید با استفاده از روشهایی که هکرهای واقعی با استفاده از آنها اقدام به نفوذ به شبکه مینمایند ، سعی میکنند تا به شبکه نفوذ کنند. قابل ذکر است که میزان امنیت سایبری باید قبل از تست نفوذ انجام شود.
برقراری امنیت در شبکه شامل نصب آنتی ویروس با قابلیت کنترل مرکزی و ارسال لاگ به مدیر شبکه و نصب فایروالهای قوی و نرم افزارهای مدیریت دسترسی میباشد و بر اساس هر نوع سازمان یا شرکت نیاز به بررسی و ارائه راهکار مناسب دارد.

مزایای تست نفوذ شبکه

  • ارزیابی وضعیت امنیتی شبکه
  • شناسایی نقص های امنیتی
  • ارزیابی ریسک
  • تضمین امنیت شبکه

تفاوت تست نفوذ و ارزیابی آسیب پذیری

اسکن آسیب پذیری یک تست خودکار سطح بالاست که وظیفه بررسی سطح آسیب پذیری شبکه را بررسی میکند. در حالیکه تست نفوذ یک تست آسیب پذیری به صورت دستی است و توسط یک متخصص برای پیدا نمودن نقاط ضعف شبکه است.

آنتی ویروس:

آنتی ویروس ها در دنیای امروز یکی از مهم ترین عوامل حفظ امنیت شبکه و کاربران هستند ، همانطور که میدانیم شبکه و کامپیوتر نیز مانند بدن انسان در معرض آلودگی و تهاجم انواع ویروس میباشد که میتواند فعالیت عادی آن را مختل کنند ، لذا آنچه مسلم است استفاده از آنتی ویروسی که قابلیت آنلاین بروزرسانی و پشتیبانی فنی را داشته باشد ، جزء لاینفک یک شبکه میباشد. عدم توجه این موضوع میتواند برای سازمان ها بسیار خطرناک و مهلک باشد ، به نحوی که شاهد بودیم حتی زیرساختهای فناوری اطلاعات برخی از سازمان ها و ادارات دولتی ما طی چند سال اخیر مورد هجوم هکرها و ویروسهایی نظیر استاکس نت و … قرار گرفتند.

بدافزار کامپیوتری:

بد افزارها هم از جمله تهدیدات دیگری هستند که میتواند امنیت شبکه را مختل کنند ، بد افزارها با کدگذاری اطلاعات و ایجاد مشکل در دسترسی کاربر به اطلاعاتش باعث بروز اختلال میشوند و برخی از بدافزارها هم با درگیر نمودن منابع سیستم نظیر پردازنده و حافظه روند عادی سیستم را با مشکل مواجه میکنند. لذا همواره یک آنتی ویروس قوی و به روز میتواند مانع از بروز این مشکلات شود.

عالیان ارتباط به عنوان نماینده ESET و KASPERSKY در ایران ، خدمات راه‌اندازی ، نصب و پشتیبانی آنتی ویروس های مذکور را ارائه مینماید.