عالیان ارتباط

  • پشتیبانی شبکه
  • اجرای دیتاسنتر
  • طراحی سایت
  • سرور اختصاصی
  • امنیت و راهکارها

خدمات پسیو شبکه

پسیو شبکه چیست ؟

پسیو شبکه شاکله اصلی و ساختار اصلی شبکه و گذرگاه انتقال اطلاعات در شبکه است و ساختار صحیح و اصولی با رعایت استانداردهای لازم میتواند باعث شود که کاربران در شبکه ای امن به تبادل اطلاعات مشغول شوند و مدیران شبکه نگرانی از بابت هرگونه قطعی و یا مشکل فیزیکی در شبکه را نداشته باشند. عالیان ارتباط میتواند در زمینه پسیو شبکه شما را یاری دهد.

اهمیت پسیو شبکه

همانطور که قبلا هم گفتیم خدمات پسیو شبکه اهمیت بسیار زیادی را در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه دارد. هر چقدر اجرای پسیو شبکه به درستی و با استانداردهای صحیح انجام شود ، انجام پروسه پشتیبانی شبکه و عیب یابی به سرعت و کیفیت بهتری انجام میشود. پسیو شبکه در حتی در ارائه خدمات شبکه نیز موثر است و میتواند باعث ایجاد کندی و مشکلات ارتباطاتی شود.

خدمات پسیو شبکه چیست؟

پسیو در لغت به معنی غیر فعال است و خدمات پسیو در شبکه به مجموعه فعالیت هایی اشاره دارد که فعالیتی روی آنها انجام نمیشود و فقط به عنوان زیر ساخت انتقال اطلاعات هستند. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم ، پسیو شبکه همان ستون فقرات شبکه است و نقش پایه ای و بنیادی در حفظ ساختار شبکه دارد و در نتیجه پسیو شبکه نقش به سزایی در کیفیت خدمات شبکه دارد.

پسیوکار شبکه چه کسی است ؟

پسیوکار شبکه به کارشناسی گفته میشود که به صورت فیزیکی تجهیزات شبکه را نصب میکند. از جمله کارهایی که این کارشناس میبایست انجام دهد ، کابل کشی شبکه ، کابل کشی برق ، کابل کشی فیبر نوری ، نصب تجهیزات رادیویی و بی سیم داخلی ، نصب تجهیزات اکتیو شامل سرور و روتر و … در داخل رک و آرایش رک و سایر موارد مرتبط با کارهای فیزیکی که ذکر شد.

خدمات پسیو شبکه در عالیان ارتباط

شرکت عالیان ارتباط با کارشناسان خبره و متخصص خود در خدمات پسیو شبکه ، میتواند در این بخش به صورت تخصصی به مجموعه شما خدمت رسانی کند ، ما در عالیان ارتباط تمام استانداردهای مربوطه را به درستی رعایت میکنیم و در پایان با انجام تست های مربوطه پروژه های خدمات پسیو شبکه را تحویل مینماییم و تمامی پروژه های خدمات پسیو شبکه دارای تضمین و گارانتی حسن انجام کار است.

انواع خدمات پسیو در شبکه

  • خدمات آرایش رک: معمولا در اکثر سازمانها و شرکتها ، همه شاهد بودیم که دارای رکهای نامنظم با سیم های آشفته و بی نظم و بدون لیبل با رک هایی با در باز هستند و معمولا در همین ادارات و سازمانها سرویسشان را اکثرا با قطعی های مداوم و مشکلات بسیار در شبکه به مشتریان و مراجعه کنندگان خود ارائه میکنند. خدمات آرایش رک از جمله ارکان اصلی در بحث پسیو شبکه است و میتواند کارایی مدیر آی تی و کارشناسان شبکه را در عیب یابی و مدیریت شبکه افزایش دهد. عالیان ارتباط در خدمات آرایش رک میتواند همراه ، مشاور و مجری طرح باشد.
  • خدمات داکت کشی و کابل کشی : خدمات داکت کشی و کابل کشی در هر سازمان یا شرکت میبایست توسط افراد متخصص و آشنا به استانداردهای مربوطه و کاملا تخصصی انجام شود ، رعایت نظم و دقت در استفاده از تجهیزات و حتی کابل گذاری در داخل ترانک و داکت نیاز به دانش مرتبط دارد. بیشتر اختلالات در شبکه از کشیدگی کابل ، عدم استفاده از کابل مناسب ، اتصالات نا مناسب ، چند تکه شدن کابل شبکه و … میباشد. عدم استفاده از اجناس با کیفیت در اجرا نیز از جمله موارد بروز مشکل در خدمات داکت کشی و کابل کشی است.